Grafisch, fotografie, tekst \ Wandelroute Door Lanxmeer


Ik bedacht het concept en deed de grafische vormgeving voor 'Door Lanxmeer'. Dit is de wandelroute door de bijzondere, ecologische wijk Lanxmeer in Culemborg.

Mijn bijdrage was de vormgeving van het routeboekje en routemarkeringen, ik schreef mee aan de tekst en bedacht de titel en concept rond het woord 'door'.






Mijn bijdrage aan 'Door Lanxmeer'

- bedenker titel en concept rond het woord 'door'
- grafische vormgeving A6-wandelrouteboekje
- fotografie paginavullende foto's, gemaakt in de wijk Lanxmeer
- fotografie 'doorkijkjes', gemaakt in de wijk Lanxmeer
- schrijven tekst 'Door'
- redigeren/meeschrijven tekst brochure
- vormgeving routemarkering


Achtergrond

Bij dit mooie project mocht ik heel veel bijdragen van wat ik graag doe, wat me bezielt en inspireert.
Ik heb het routeboekje zo vormgegeven -in kleur, vorm, papiersoort- dat het recht doet aan de sfeer van de wijk.

Ook wil ik de wandelaars graag prikkelen om net even anders naar de wijk te gaan kijken. Daarvoor maakte ik paginagrote foto's die inzoomen op kleur, composities en sferen in de wijk. En de kleinere ronde 'doorkijkjes' nodigen mensen uit om ook zelf op zoek te gaan naar mooie, verrassende doorkijkjes. Die zijn er oneindig veel in deze natuurlijke en levendige wijk.

Beelden







Wil je de route lopen?
Het routeboekje kun je op verschillende manieren krijgen en lezen.

- De routeboekjes zijn gratis af te halen in de Huijskamer van Station Culemborg en in De Gelderlandfabriek, naast station Culemborg.
- Je kunt ook onderstaande PDF van 'Wandelrouteboekje - mobiel' op je telefoon zetten
- En op www.route.nl vind je de wandeling online. Route en teksten zonder de foto's.

Wandelrouteboekje - mobiel

Dit is het routeboekje voor op je mobiele telefoon.




Wandelrouteboekje - versie 2

Dit is het routeboekje met de pagina's naast elkaar, zoals het ook gedrukt is. Leuk om in te zien!




Nog meer informatie over de wijk Lanxmeer?

Stichting Terra Bella
EVA-Lanxmeer